назад

Інтернет-магазин на готовому рішенні

Як запускати сайт або інтернет-магазин на готовому рішенні з мінімальними витратами часу, сил і звичайно ж бюджету. Маючи досвід запуску різних проектів хочемо поділитись ним і звернути увагу на важливі аспекти запуску. Розглянемо наступні теми і дамо практичні поради для успішного запуску інтернет-магазину на готовому рішенні:

  1. З чого складається вартість запуску сайту на готовому рішенні.
  2. Куди і в який час вкладати гроші і зусилля для успішного старту.
  3. Скільки потрібно часу для запуску інтернет-магазину.
  4. Що робити після запуску.

1 (1).png


Які основні помилки допускають при запуску сайту.

Факт запуску сайту ще не гарантує успішність проекту. Перші 3-6 місяців є вирішальними для визначення успішності сайту і його подальшого розвитку. Як правило інтернет-магазини на готових рішеннях терплять фіаско з наступних причин:

  1. Неправильно обрана ніша або недооцінені конкуренти.
  2. Брак фінансування, неправильний розподіл бюджету.
  3. Затягнуті терміни узгодження або велика кількість доробок.

2 (2).png


Багато проектів в тій чи іншій мірі стикаються з цими проблемами. Ось кілька типових прикладів з нашої практики:

Приклад 1

Невелика оптова компанія планує вийти на роздрібний ринок відкривши свій інтернет-магазин. Список товару і вартість вже є в 1С, копірайтер заздалегідь готує опис і картинки для товару. Банера і картинки для статей замовляють у досвідченого дизайнера. Наповнення для блогу 3 тексти клієнт підготував своїми силами.

Після покупки ліцензії Бітрікс редакції Бізнес (клієнту потрібна можливість працювати з різними типами цін) і готового рішення, ми налаштували обмін з 1С. Додатково підключили платіжну систему LiqPay і налаштували модуль нової пошти. На всі роботи пішло 3 робочих дня.

Через 2 місяці від клієнта надійшла низка завдань від SEO спеціаліста і невеликі доопрацювання по каталогу і картки товару. Всі вимоги були аргументовані і підвищували зручність користування інтернет-магазином.

Надалі ми провели повний редизайн відповідно до вимог замовника, додали бонусну систему і правила оформлення замовлення.

Висновок - швидкий старт проекту з мінімальними для запуску функціями, дає можливість оцінити ринок, проаналізувати поведінку користувачів і вибудувати правильну стратегію подальшого розвитку.


3 (1).png


Приклад 2

Інтернет-магазин зоотоварів вирішує піти від безкоштовної застарілої CMS. В якості нової системи був обраний Бітрікс і готове рішення. Основна умова переходу, зберегти структуру каталогу і URL сторінки каталогів і товару.

Запуск і налаштування нового сайту зайняли 5 робочих днів. Переносити контент клієнт прийняв рішення самостійно, відмовившись від автоматизації у вигляді вивантаження зі старого сайту і завантаження на новий. Перенесення контенту тривало понад 3-х місяців.

Після перенесення, надійшов запит на ряд доробок в оформленні замовлення, лістингу товару і фільтрі, окреме ТЗ на доопрацювання шаблону. Після оцінки від частини доробок клієнт відмовився. На доопрацювання узгодження і тестування пішло 3 тижні.

Результати - після перенесення основного домену та запуску оновленого сайту, істотного приросту нових клієнтів не спостерігалося. Бюджет на доопрацювання вже був вичерпаний а SEO фахівці і менеджери, які працюють з сайтом, писали все нові і нові ТЗ. Запуск сайту зайняв 5 повних місяців, і продовжує доопрацьовуватися.


4-1.png


Приклад 3

Інтернет-магазин для Дропшиппінг електроніки. Готове рішення, змінили тільки головний банер. З доробок тільки модуль обробки прайсів постачальників XML і EXCEL, парсер цін у конкурентів. На проекті штат контент менеджерів додають характеристики і опис товару.

Запуск інтернет-магазину зайняв: 7 днів - налаштування і 2 тижні для заповнення контентом. Після чого сайт був відкритий для користувачів і пошукових систем. Платна реклама привела масу користувачів, але замовлення оформлялися тільки по 2 категоріям товарів.

Через 4 місяці, на сайті прибрали велику частину категорій товарів і зробили мінімальний редизайн змінивши тематику.

Для запуску нових проектів без солідного досвіду в Інтернет-торгівлі найправильнішим рішенням буде запуск сайту з мінімальними доробками. Основний бюджет вкласти в наповнення сайту і платну рекламу. Провести аналіз поведінки користувачів, зрозуміти які товари користуються найбільшим попитом і тільки після цього приступати до доопрацюванням і головний виконавчий директор просуванню.


5 (1).png


З чого складається вартість запуску інтернет-магазину на готовому рішенні.

Редакція Бітрікс: Малий бізнес.

9 000 грн.

Готовий інтернет-магазин Аспро.

від 9 000 грн.

Установка і початкова настройка.

1 200.

Підключення платіжної системи LiqPay.

6 000 грн.

Підключення служби доставки.

8 000 грн.

Інтеграція з системами обліку 1С або мій склад.

від 10 000 грн.

Тексти і статті для наповнення.

(Можна замовити у студії або у фрілансера)

200 грн. за 1000 символів

Медіаконтент - банери, іконки і картинки для статей або розділів.

1500грн. за банер.

Підключення і настройка Google Analytics.

1 700.

Підключення до Google merchant.

9 000 грн.

Бюджет на рекламу Google.

від 15 000 грн. в місяць.

Додатково при замовленні інтернет-магазину у нашій компанії ми надаємо оптимізований для Бітрікс хостинг. На час розробки і перші 3 місяці роботи безкоштовно.

Підсумкова вартість готового інтернет-магазину - 53 900грн. Без урахування вартості контента і реклами.

Загальна вартість запуску з урахуванням контенту, реклами і додаткових витрат на перші 3 місяці роботи становить приблизно - 130 000грн.

Приклади шаблонiв


6-1.jpg

6-2.jpg


Таймлайн запуску, або на чому робити акцент.

Тимчасові рамки і послідовність запуску грає велике значення. Сильно затягнуті терміни або спроба все зробити відразу негативно позначаються на проекті. Необхідно ще на першому етапі вибудувати послідовність дій, уточнити реальні терміни і розпланувати бюджет.

На старті ми рекомендуємо зосередити увагу на контент: інформація про компанію, опис товарів і послуг, 5-7 статей для блогу. Підготувати картинки для головної сторінки і акцій. Від якості контенту багато в чому залежить перше враження клієнта.

Продумати детально структуру каталогу і картки товару, які властивості будуть брати участь у фільтрах і які вивести на картку товару.

Основна перевага інтернет-магазину на готовому рішенні - наявність всіх основних функцій для початку продажів через сайт. На першому етапі не варто вносити суттєві правки і розробляти новий функціонал, є велика ймовірність що він просто залишиться не затребуваний і відштовхне потенційних покупців своєю складністю.

Після запуску сайту у відкритий доступ, необхідно зосередиться на рекламі та аналітиці. Збір даних про покупців, аналіз клієнтської бази та поведінки користувачів на сайті, покаже які товари або розділи користуються популярністю. На підставі зібраних даних будуть формуватися подальші ТЗ по доопрацюванням, просуванню і наповнення сайту.

Не забуваємо про якість сервісу і обробку замовлень. У перші дні або навіть тижні поки йде настройка і оптимізація рекламних компаній, з сайту буде мінімум замовлень, до них потрібно поставитися відповідально. Якщо швидкість обробки замовлення або якість сервісу буде сильно гірше конкурентів, репутація нового сайту самого початку буде зіпсована і повернути лояльність клієнтів буде набагато складніше.

1-3 тиждень - підготовка контенту.

2-3 тиждень - запуск і настройка інтернет-магазину.

3-4 тиждень - тестування і запуск.

4-6 тиждень - запуск і оптимізація реклами.

6-18 тиждень - активна реклама.

Коли запускати SEO оптимізацію?

Оптимізація сайту для органічного пошуку і виведення його в безкоштовну видачу на першу сторінку або навіть в ТОП-3, дуже часто зустрічається в ТЗ на створення сайту в одному з перших пунктів. При запуску нового інтернет-магазину не вкладайте гроші і час в SEO-просування.

За перші 3 місяці роботи необхідно з'ясувати чи цікавий ринок, які категорії товарів або послуг варто просувати, а від яких відмовитися. Зібрати дані про конкурентів і відгуки покупців. Якщо робити SEO відразу і на все, може виявитися що більшу частину робили даремно і витратили величезну кількість часу на категорії товарів або послуги, не затребувані ринком, або конкуренція настільки висока що бюджети на SEO просування вище очікуваних.

На старті буде досить правильно заповнити метадані, налаштувати ЧПУ. Готове рішення вже має правильну мікророзмітки сторінок, можливість генерувати sitemap, заголовки сторінок беруться з назв категорій або товару.

Після впевненого старту і збору даних можна підключати фахівців з SEO-оптимізації і вести цільове просування. Маючи базові показники набагато простіше буде прогнозувати і оцінювати роботу SEO-фахівця.


7 (1).png


Висновки:

Довго запрягати і швидко їхати не найвдаліший слоган для динамічного ринку в інтернеті. Тривалий і дорогий запуск нових, індивідуальних проектів, має сенс тільки якщо у замовника великий досвід роботи в Інтернет-торгівлі. Коли є всі необхідні дані по ринку і бюджет дозволяє вести розробку на протязі півроку або більше. Можна зробити унікальний інтернет-магазин, з новим функціоналом, вражаючим дизайном і повністю оптимізованим під подальше просування.

Запуск нових проектів без досвіду і бюджету, навіть у дуже перспективному сегменті краще почати з готового рішення. Якщо проект успішний і ринок прийняв новий інтернет-магазин, буде і досвід, і бюджет для створення індивідуального проекту.