назад

Як оцінити якість навого сайту

Ви замовили створення сайту, але після деякого часу після запуску не отримуєте необхідних результатів? В такому випадку необхідно замислитися над тим, наскільки ваш веб-ресурс відповідає покладеним на нього завданням. Можливо, користувачів дратує дизайн або їм складно розібратися в навігації, а може бути сайт не підходить для мобільних додатків або некоректно відображається в пошукових системах.

Багато веб-студій обіцяють зробити якісний сайт і в більшості випадків розроблені веб-ресурси починають приносити прибуток вже в першому кварталі, але, якщо цього не відбулося, необхідна перевірка сайту.


Технічний аудит сайту

Технічний аудит дає можливість визначити такі характеристики якості сайту:

- відсутність внутрішніх дублів метаописів і заголовків;

- правильність файлів Sitemap і robots.txt;

- комфортність перегляду сайту в різних браузерах і мобільних додатках;

- помилки сайту і доступність сторінок;

- шкідливий код, наявність вірусів і накладення фільтрів.

Зверніть увагу

Для проведення технічного аудиту сайту користуйтеся інструментами Search Console от Google, Яндекс.Вебмастер і парсерами ComparseR, Screaming Frog, Netpeak Spider, Xenu.

Перевіряючи технічний стан сайту, найбільш часто доводиться стикатися з такими помилками як наявності помилок в коді, відсутність або невідповідність метаданих, сторінки з 404 помилкою і порожні сторінки.

Зміни в структурі сайту і видалення непотрібних файлів може спричинити за собою появу битих посилань, їх слід своєчасно видалити.

Якщо ваш сайт не коректно відображається в браузерах і мобільних додатках, то користувачам досить складно отримати необхідну інформацію, в даному випадку необхідна доробка мобільної версії сайту. При перевірці завантаження веб-ресурсу, враховуйте, що час завантаження однієї сторінки не повинно перевищувати 3-5 секунд.

Оцінка дизайну і юзабіліті сайту

Дизайн є плодом складної і копіткої роботи по відображенню основних елементів структури сайту. При оцінці дизайну слід використовувати кілька основних критеріїв, головним з яких є відповідність брендовому стилю і адекватність виробленого на користувача враження. Дизайн яскраво заявляє про стабільність вашої фірми і серйозності намірів, тому для великої корпорації буде не дуже хорошим варіантом стандартний шаблонний дизайн, в даному випадку слід віддати перевагу індивідуальному, авторським дизайном.

На головній сторінці вашого сайту повинна бути присутньою візуальне відображення логотипу та інших смислових моментів сприяють зміцненню фірмового стилю. Якщо мова заходить про інтернет-магазині, то картки товарів потрібно робити чіткими і лаконічними, яскравими фотографіями товарів і ненав'язливим, що обрамляють їх дизайном.

Пам'ятайте, що всі сторінки сайту повинні бути доступні в 2-3 кліка мишею, користувач не повинен заблукати на вашому веб-ресурсі. Максимальна доступність для користувача навігації повинна поєднуватися з простотою подачі інформації. В хорошому дизайні необхідно передбачити все: гарнітури шрифтів, кольорові поєднання головних і фонових зображень, виділення основних навігаційних і закликаючих до дії елементів. Зверніть увагу на те, чи добре читається текст, чи не занадто малі іконки, чи чітко намальовані основні елементи. Сайт не повинен пістрявити в очах від великої кількості графіки та кольорових шрифтів, і при цьому повинен залишати правильне враження у відвідувача. Як приклад сайт охоронного агентства повинен запам'ятається надійністю і агресивністю, а сайт з організації дитячих свят викликати посмішку і радість.

Як оцінити якість нового сайту 3.png

Важливо

Один з основних моментів юзабіліті - доступність контактної інформації та простота замовлення ваших послуг або товарів. Найкраще вказувати контакти як в шапці сайту, так і в окремому інформаційному блоці. А елементи оформлення замовлення в ключових інформаційних місцях.

Перевірка відповідності контенту

Як оцінити якість нового сайту 2.png

Ви хотіли б визначити якість контенту? В даному випадку тексти і статті на сайті не потрібно перевірити за деякими показниками, таким як:
- унікальність,
- грамотність ,
- корисність.

Всі тексти, написані для інтернет-ресурсів, повинні бути унікальними, тобто не зустрічатися більше ніде на просторах Всесвітньої Мережі. Здавалося б, відстежити всі сайти в Інтернеті, щоб порівняти зі статтями на своєму ресурсі дуже складно, але завдяки спеціальним програмам і онлайн сервісів, які допомагають перевірити текст на унікальність це можна зробити протягом лічених хвилин.

У текстах, створених для вашого сайту, використовуються ключові слова, що представляють собою запити користувачів, їх не повинно бути занадто багато, інакше не уникнути спаму, який негативно позначиться як на сприйнятті, так і на індексації сайту. Крім того статті повинні бути грамотні і розбиті заголовками на певні логічні блоки.

Візьміть до уваги

Перевірити текст на унікальність, наявність спаму і грамотність легко за допомогою безкоштовних сервісів Текст.ру, Адвего, Etxt Антиплагіат, Content-watch.

Пам'ятайте про те, що навіть самі унікальні і грамотні статті можуть бути не цікаві користувачам, намагайтеся стежити за актуальністю і корисністю контенту. Найчастіше власнику сайту, знає свій товар або послугу краще за інших складно писати захоплюючі статті самостійно без належного досвіду. Тексти для свого сайту ми рекомендуємо замовляти у фахівців копірайтерів або журналістів, а для інтернет-магазинів часто вигідніше брати і навчати свого власного контент-менеджера.

Оцінка якості оптимізації сайту

Для того щоб визначити чи правильно проводиться оптимізація інтернет-магазину або оптимізація корпоративного сайту використовуйте СЕО аудит.

Досить часто доводиться стикатися з веб-ресурсами, у яких невпорядковані каталог. В даному випадку потрібно пам'ятати про те, що всі сторінки сайту повинні бути розподілені за тематикою, а товари фільтруватися за ключовими характеристиками. Якщо ви продаєте косметику і господарські товари, то вони повинні бути винесені в окремі категорії. Найлегше знайти потрібні товари в тому випадку, коли їх супроводжують «хлібні крихти», які допомагають користувачеві зрозуміти в якому розділі він знаходиться і при необхідності перейти в потрібну категорію.

Ваш сайт не повинен нагадувати складний квест, навігаційне меню необхідно зробити простим і зручним. Відмінною допомогою для користувачів є пошук по сайту і перелінковка, яка сприяє тому, що користувачі можуть знайти не тільки необхідну продукцію, а й статті по темі, рекомендації по вибору товару і інформацію про акції.

Перевірити вірність структури сайту досить просто скориставшись сервісами Screaming Frog и Xenu.

При зовнішньому SEO-аудиті веб-ресурсу аналізується посилальна маса: чи достатньо посилань, на яких ресурсах вони знаходяться, який текст їх супроводжує. Не слід розміщувати посилання на сайтах з поганою репутацією, це негативно позначиться на просуванні сайту в пошукових системах.

Зверніть увагу

Для перевірки битих посилань можна використовувати Link Checker, а щоб дізнатися кількість сайтів, які на вас посилаються, користуйтеся програмами Majestic SEO, Ahrefs, Open Site Explorer.

Постійно аналізуйте сайти конкурентів, щоб виділити свої переваги і ніколи не застосовуйте чорні неетичні способи просування сайту.

У даній статті подані короткі рекомендації про те, як самостійно здійснити перевірку якості сайту, але якщо ви не впевнені в своїх силах, то замовляйте аудит сайту в веб-студії «Robot.NET». Наші фахівці проведуть аналіз, виявлять помилки і недоліки, допоможуть усунути них.